Laatste week bij Van Bedaf Dairy - Reisverslag uit Carrington, Verenigde Staten van Jens Verheijen - WaarBenJij.nu Laatste week bij Van Bedaf Dairy - Reisverslag uit Carrington, Verenigde Staten van Jens Verheijen - WaarBenJij.nu

Laatste week bij Van Bedaf Dairy

Door: Jens Verheijen

Blijf op de hoogte en volg Jens

28 September 2014 | Verenigde Staten, Carrington

Hallo iedereen,

Hier mijn verslag van mijn laatste stage week bij Van Bedaf. Komende donderdag vertrek ik met Piet en zijn vriendin naar de World Dairy Expo in Madison waar ik heel veel zin in heb! Wat is de tijd bij Van Bedaf toch snel gegaan. Ik heb een super leuke tijd gehad hier en veel geleerd op dit mooie bedrijf. Nu nog even een verhaaltje van wat ik deze week gedaan heb.

Maandag hebben ze de laatste mais afgedaan. We hebben toen de laatste mais kuil dicht gelegd. Dit was een heel werk omdat het ook hard waaide. Daarna heb ik nog wat klusjes met de bobcat gedaan.

Op dinsdag en woensdag heb ik Fran de veearts geholpen. We hebben wat koeien moeten helpen met afkalven, pinken verzet en geënt, geïnsemineerd, probleemkoeien behandelt en de fresh cows gecontroleerd.

Op donderdagochtend heb ik meegeholpen met kalveren voeren. Daarna kwamen ze 1000 pakjes stro brengen. Tot de middag bezig geweest met lossen en toen vond Corne het wel goed geweest voor dit jaar. De schuur zat vol en er zijn er al een dikke 4000. 's Middags ben ik met Conny naar Jamestown geweest. Ook langs Wall Mart geweest, dat is een grote supermarkt keten hier in Amerika, voor ons is dat een soort Makro maar hier is dat een gewone supermarkt.

Vrijdagochtend heb ik geholpen met kalveren voeren, melk geven, water en brok. 's middag nog wat klusjes gedaan en 's avonds weer geholpen met kalveren voeren. Op zaterdag heb ik stro gestapeld op het land. Niet al het stro wordt meteen naar het bedrijf gebracht. Ik heb het op de akker bij elkaar gezet zodat ze het kunnen gaan halen als het stro op het bedrijf weer bijna op is.

Vandaag heb ik een vrije dag dus heb ik de tijd om dit reisverslag te maken en om te werken aan het verslag van school. Nog bedankt voor de leuke reacties op de vorige verslagen! Tot het volgende verslag.

Groeten uit de VS!




  • 29 September 2014 - 03:55

    Malou:

    Hi jens!
    Leuk om te lezen! Veel plezier nog!

    Gr Malou

  • 29 September 2014 - 17:36

    Ad Verheijen:

    Hoi jens
    Veel plezier op de expo, en goede reis alvast
    Groeten ad en anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Hallo iedereen. Welkom op mijn reisdagboek. In dit reisdagboek zal ik mijn reisverslagen en foto's plaatsen van mijn 2 maanden stage in de USA. Veel leesplezier! Jens Verheijen

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1180
Totaal aantal bezoekers 16032

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

stage in de VS

Landen bezocht: