Eerste 2 weken in Amerika - Reisverslag uit Carrington, Verenigde Staten van Jens Verheijen - WaarBenJij.nu Eerste 2 weken in Amerika - Reisverslag uit Carrington, Verenigde Staten van Jens Verheijen - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weken in Amerika

Door: Jens Verheijen

Blijf op de hoogte en volg Jens

31 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Carrington

Hallo iedereen,
Ik ben al bijna 2 weken in de VS dus het wordt weer eens tijd voor een verhaaltje. Hier op het melkveebedrijf van Bedaf gaat alles zijn gangetje. De vrijdag en zaterdag van de eerste week heb ik de 2 Mexicaanse veeartsen Antonio en Fran meegeholpen. Hun heb ik toen meegeholpen met koeien droog zetten, koeien verplaatsen en koeien uitzoeken om te insemineren. Ook hebben we probleemkoeien behandelt en een paar koeien geholpen met afkalven. Hun doen sommige dingen net wat anders dan in Nederland en daar hebben ze vaak ook een goede reden voor. Dit maakt het wel heel leerzaam.
Op de zondag doet de familie van Bedaf het rustig aan en ikzelf hoefde ook niet te werken. 's Ochtends heb ik toen de foto's uit het vorige reisverslag gemaakt. In het weekend zijn Piet en Dries thuis van school en gaan we 's avonds regelmatig voetballen met het personeel. Er zitten erbij die goed kunnen voetballen. We spelen vaak Holanda tegen Peru en natuurlijk wint Holanda dan!
Afgelopen maandag en dinsdag heb ik koeien behandelt tegen de vliegen. Omdat het hier op het moment vochtig en warm is zitten er op het moment best veel vliegen. In de ochtend en avond heb ik de kalveren mee melk geven. Ze doen dat hier met een quad en een melktaxi. Het is super handig en ook leuk om te doen.
Op de woensdag heb ik Fran meegeholpen met koeien verzetten, kalveren behandelen, koeien helpen afkalven en koeien insemineren. De stieren die ze hier gebruiken zijn van select sires zoals Mogul en Shamrock enzovoort. Er lopen hier zeer mooie koeien rond en de Canadese koeien die Corne uit Canada mee naar Noord Dakota heeft genomen haal je er zo uit. Wat een mooie grote koeien. Ze zijn al rond de 10 jaar oud.
Op donderdag heb ik Jose Louis meegeholpen. Hij is een Mexicaan die hier van alles wat doet. Op donderdag hebben we nieuw stro in de close-up en de kalverhokken gestrooid. Ook hebben we in alle hutjes nieuw zaagsel gedaan. 's avonds heb ik geholpen met kalveren voeren.
De vrijdag en zaterdag heb ik Antonio meegeholpen. We hebben kalveren onthoornt en behandelt. Er moesten een hoop koeien verzet worden van de Far-off groep naar de Close-up groep. Ook werden er een hoop kalveren geboren en moest er veel geinsimineerd worden.
Vandaag is het zondag en heb ik dus meer tijd voor het schrijven aan mijn verslag van school en om dit verslag te schrijven. Ik heb een super leuke en leerzame tijd hier. De mensen zijn gezellig en het is een zeer mooi bedrijf. Ik houd jullie op de hoogte van mijn verdere verblijf hier in Carrington! Groeten uit de USA!

  • 31 Augustus 2014 - 22:32

    Elke:

    He Jens, klinkt goed!
    De foto's zien er goed uit. Grote boerderij zeg.
    Veel plezier nog.
    Groetjes, Arne en Elke

  • 01 September 2014 - 09:01

    Silvie Verheijen:

    Een mooi verslag Jens, ik kan wel merken dat je het prima naar je zin hebt daar. We blijven je volgen, en geniet met volle teugen daar. groeten van Silvie en de rest van de splitsing! en hopelijk horen we snel weer iets van jou.

  • 02 September 2014 - 09:38

    Jan Geerts:

    Jens
    Geniet ervan en doe ze daar de groeten uit mooi Ulicoten.

  • 04 September 2014 - 15:20

    Malou:

    Leuk om te lezen jens! Have fun!

  • 04 September 2014 - 17:47

    Ad Verheijen:

    Hoi jens
    Zo te lezen vermaak jij je wel, leuk en leerzaam moet niet gekker worden.
    Groeten Anneke en ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Hallo iedereen. Welkom op mijn reisdagboek. In dit reisdagboek zal ik mijn reisverslagen en foto's plaatsen van mijn 2 maanden stage in de USA. Veel leesplezier! Jens Verheijen

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 16044

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

stage in de VS

Landen bezocht: