World Dairy Expo in Madison en Regancrest Farms - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van Jens Verheijen - WaarBenJij.nu World Dairy Expo in Madison en Regancrest Farms - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van Jens Verheijen - WaarBenJij.nu

World Dairy Expo in Madison en Regancrest Farms

Door: Jens Verheijen

Blijf op de hoogte en volg Jens

09 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Waukon

Hallo allemaal,

Het is al even geleden dat ik een verslagje heb geschreven, dus hier is er weer een. Vorige week had ik mijn laatste dagen bij Van Bedaf. Ik heb daar een hele mooie tijd gehad en veel geleerd. Donderdag zijn Piet, zijn vriendin en ik naar Madison vertrokken. Het was een trip van ongeveer 12 uur. Dus 's nachts onderweg geslapen en vrijdag ochtend naar Madison gereden. Conny van Bedaf had daar voor ons al een hotel geboekt. Het was een heel mooi en chique hotel dichtbij de Expo. Dus dat was heel aardig van haar.

Vrijdag en zaterdag hebben we de show bezocht. Er liepen super mooie koeien rond en er een hele grote beurs met alle nieuwe dingen voor melkvee. We zijn ook naar een paar lezingen geweest. Het waren twee hele gezellige dagen en het was een mooie show. Zie de foto's!

Op zondag heb ik mijn klasgenoot Koen van Beek opgezocht. Hij liep stage bij Regancrest, een show en fokbedrijf voor melkvee. We zijn toen vanuit Madison met Frank Regan en de koeien die hun geshowd hadden terug naar zijn boerderij gereden. Heet was in Waukon Iowa. Koen heeft me daar het bedrijf laten zien. De gebouwen zijn oud en vervallen, maar wat lopen hier veel mooie koeien rond. Dit bedrijf is wereldberoemd door hun koefamilies en fokkerijmateriaal. En hier zie je ook echt het verschil tussen koeien in Amerika en Nederland.

De maandag heb ik Koen meegeholpen op het bedrijf. We hebben wat koeien gekapt en toevallig kwamen er ook nog bekende Nederlanders het bedrijf bekijken dus dat was wel gezellig. Gisteren en vandaag zijn ik en Koen bedrijven gaan bezoeken in de omgeving. Dinsdag waren we bij De-su geweest, de fokker van bookem, mc cutchen en goili enzovoort. Ze hadden een hele hoge genetische veestapel van 800 koeien. Daarna zijn we naar router dairy geweest. Een super mooi bedrijf. Het was heel goed georganiseerd en er lag geen stro'tje verkeerd. Ze hadden ook mooie koeien. Daarna zijn we nog naar Morningview geweest. Hij melkt 90 koeien op een grupstal. Het is ook een goed fokbedrijf, ze zijn de fokker van Levi, Legend en Kingboy!! (en meerdere). Het was een lange dag en mooie natuur onderweg gezien.

Vandaag zijn we naar Sandy Valley geweest. Het was deze dag 8 uur rijden voor 1,5 uur bedrijfsbezoek. Maar het was het zeker waard. Sandy Valley melkt 400 koeien. Het bedrijf ligt er heel mooi bij en ze hebben genetisch hele goede koeien. Ze werken veel met embryo's en genetisch zeer hoge stieren. Ze hadden zeer mooie mogul en numero uno dochters lopen. Ook nog een paar excellente koeien gezien en we hebben de eerste Kingboy kalveren gezien! Dus dit was het zeker waard. Onderweg nog wat mooie foto's gemaakt van de natuur daar.

Morgen vliegen ik en Koen naar Las Vegas voor 1 week! Heb er veel zin in. Het schijnt 1 groot gekkenhuis te zijn daar op de Strip en je moet er blijkbaar een keer geweest zijn. En we kunnen daar de Grand Canyon en Hoever Dam zien dus wij vermaken ons daar vast wel.

Groeten uit Iowa!

  • 09 Oktober 2014 - 07:14

    Leonie:

    Leuk verhaal Jens. De foto's zien er ook goed uit.
    Veel plezier in gok paradijs Las Vegas!

  • 10 Oktober 2014 - 10:29

    Silvie Verheijen:

    super mooi verhaal. wat heb jij daar een mooie tijd gehad zeg. Geniet maar van de komende vakantie week. zal ook weer een hele belevenis zijn. Veel plezier samen. en de groetjes uit het mooie Ulicoten.

  • 10 Oktober 2014 - 14:43

    Ad Verheijen:

    Hoi jens
    Veel plezier in las Vegas, niet alles vergokken hè

    Groeten Anneke en ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Hallo iedereen. Welkom op mijn reisdagboek. In dit reisdagboek zal ik mijn reisverslagen en foto's plaatsen van mijn 2 maanden stage in de USA. Veel leesplezier! Jens Verheijen

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 3993
Totaal aantal bezoekers 16031

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

stage in de VS

Landen bezocht: