mais week - Reisverslag uit Carrington, Verenigde Staten van Jens Verheijen - WaarBenJij.nu mais week - Reisverslag uit Carrington, Verenigde Staten van Jens Verheijen - WaarBenJij.nu

mais week

Door: jens verheijen

Blijf op de hoogte en volg Jens

21 September 2014 | Verenigde Staten, Carrington

Hallo iedereen,

Ondertussen ben ik al 5 weken hier op van Bedaf Dairy. Wat gaat de tijd snel als je het naar je zin hebt. Bedankt voor de leuke reacties allemaal!Ik heb een drukke week achter de rug dus heb weer een hoop te vertellen.

Maandag zijn ze begonnen met mais hakselen. Er moet ruim 400 hectare gehakseld worden. Een loonwerker uit Noord Dakota komt dat hier doen. Hij heeft een Claas Jaguar 970 en neemt 10 rijen mais mee. Ze hebben 6 Amerikaans trucks bij om het mais naar de kuil te rijden. Op maandag heb ik eerst drachtigheidscontrole gedaan met de veeartsen. Daarna kwamen ze 's middag 1000 kleine pakjes stro brengen. Dus hebben we 's middags deze in de hooi schuur gestapeld. In totaal komen ze er 5000 brengen. Het is best zwaar werk maar gelukkig zijn we met veel man. Ook heb ik deze week een iedere dag mais monsters genomen om te kijken hoe droog de mais is die de kuil in gaat.

Op dinsdag ben ik begonnen met het aanrijden van de kuil. Op de kuil staat een grote John Deere knik trekker. Ik doe met de Fendt dan de schuine kanten extra aanrijden. Het is leuk om zo'n grote mais kuil mee te helpen aanrijden. Daarna kwamen ze weer 300 kleine pakjes stro brengen.

Op woensdagochtend hebben we een gedeelte van de mais kuil dicht gelegd. Op de kuil gaat 1 dikke laag plastic met aan de zijkant zand en bovenop vrachtwagen banden. Het werk is goed te doen als het niet hard waait en als je met genoeg man bent. 's middags heb ik nog wat mais monsters genomen, de veeartsen wat geholpen en de kuil wat aangereden.

Op donderdagochtend heb ik eerst geholpen met kalveren voeren. Daarna kwamen ze 1000 kleine stro pakjes brengen. Dus heel de ochtend ongeveer bezig geweest met stapelen. 's middags heb ik de kuil aangereden.

Vrijdagochtend heb ik eerst kalveren gevoerd. Daarna hebben we weer een gedeelte van de kuil dicht gelegd. 's middags heb ik even met de hakselaar meegereden en heb ik nog wat andere klusjes gedaan op het bedrijf. ''s avonds heb ik de kalveren gevoerd en daarna ben ik met Maartje en Casey (vriendje van Maartje) naar de American Football game geweest van Carrington. Best een leuke sport om naar te kijken en het is de grootste sport in Amerika. Het hele dorp komt dan ook echt naar deze wedstrijd kijken. Leuk om te zien.

Op zaterdag hebben we de kuil helemaal dicht gelegd. Ze zijn toen ook aan een nieuwe kuil begonnen. In de middag heb ik Dries geholpen met wat klusjes. We hebben de pomp nagekeken van de mest/zandscheider en het losbandje van zandwegen waarmee ze het zand in de boxen rijden vervangen. Ook heb ik nog wat mais monsters genomen. 's avond zijn we uit eten geweest in Carrington.

Vandaag is het zondag. Ze zijn nog steeds aan het mais hakselen en ik denk dat ze morgen klaar zijn. Vanochtend heb ik nog meegeholpen met het opstapelen van 700 pakjes stro. We zijn al over de helft dus! Vanmiddag heb ik het wat rustiger en kan ik aan het verslag van school gaan werken want dat moet helaas ook gebeuren. Ik zal wat foto's van deze week toevoegen en als het lukt ook wat filmpjes. Ik denk tenminste dat jullie dat leuk vinden om te zien, omdat het hier net iets anders gaat dan in Nederland haha.

Groeten uit Carrington!

  • 21 September 2014 - 22:37

    Arne En Elke:

    Hoi Jens,
    Zo te lezen heb je het goed druk!
    Fijn! Leuk om te lezen wat je allemaal doet.
    Veel plezier de komende week

    Groetjes,
    Arne en Elke

  • 22 September 2014 - 19:31

    Ad Verheijen:

    Hoi jens
    Weet je wel zeker dat je over de helft bent, ik zou het toch nog even natellen pakje voor pakje wel te verstaan.

    Veel fun
    Ps. filmpje niet gelukt hè
    Groeten Anneke en ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Hallo iedereen. Welkom op mijn reisdagboek. In dit reisdagboek zal ik mijn reisverslagen en foto's plaatsen van mijn 2 maanden stage in de USA. Veel leesplezier! Jens Verheijen

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 16024

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

stage in de VS

Landen bezocht: