Eerste dagen op Van Bedaf Dairy - Reisverslag uit Carrington, Verenigde Staten van Jens Verheijen - WaarBenJij.nu Eerste dagen op Van Bedaf Dairy - Reisverslag uit Carrington, Verenigde Staten van Jens Verheijen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen op Van Bedaf Dairy

Door: Jens Verheijen

Blijf op de hoogte en volg Jens

22 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Carrington

Hallo iedereen.
Intussen ben ik vanaf dinsdag al in Carrington op het bedrijf van familie van Bedaf dus even een verhaaltje over mijn eerste dagen hier.

Het bedrijf is van de familie van Bedaf. Het bedrijf is van het echtpaar Conny en Corne. Ze hebben 3 kinderen Piet, Dries en Maartje. Piet en Dries werken in vrije tijd altijd mee op het bedrijf. Verder werken er nog ongeveer 14 Mexicanen. Het bedrijf heeft 1300 melkkoeien.

Op dinsdagmiddag kreeg ik van Corne een rondleiding over het bedrijf. Piet en Dries gingen toen een nieuwe mestkar halen. De mestkar hebben we die middag aangesloten aan de trekker en getest of het allemaal goed werkte. Daarna ben ik met Piet en Dries nog gaan rondkijken in de omgeving. Het dorpje Carrington heeft maar 2000 inwoners maar heeft wel alles wat je nodig hebt. 's Avonds zijn we gaan eten met vrienden van Conny en Corne.

Woensdagochtend hebben Piet, Dries en ik stro pakken naar huis gereden. En smiddag hebben we wat onderhoud gedaan aan machines en nog wat onderdelen weesten halen bij de dealer en de smid. 's Avonds zijn we gaan eten in Carrington met de vrienden van Conny en Corne die vandaag zijn vertrokken terug naar Nederland.

Vandaag ben ik de hele dag met Fran en Antonio meegelopen. Het zijn twee Mexicanen die hier werken op het bedrijf. Ze hebben in Mexico geleerd voor veearts en hebben er wel verstand van. We hebben 's ochtend koeien uitgezocht om te insemineren. Koeien verzet en probleemkoeien behandelt met medicijnen. Ik heb er veel van geleerd ook al spraken ze maar gebrekkig Engels.

Ik heb het hier prima naar mijn zin en de familie is ook heel gezellig. Ik moet jullie nog even teleurstellen want kan nog geen foto's uploaden. Maar die zullen nog zeker volgen!!

Groeten uit Carrington!



  • 22 Augustus 2014 - 09:50

    Fenne:

    Wat leuk om te lezen Jens! Daar is het allemaal wel een stukje groter
    dan in ons kikkerlandje.
    Veel succes en vooral plezier verder met stage!

    Groetjes Fenne

  • 22 Augustus 2014 - 13:23

    Leonie:

    Leuk om te lezen broertje!
    Ben benieuwd naar de foto's!

  • 23 Augustus 2014 - 08:53

    Malou:

    Hi Jens, leuk om te lezen! Have fun!
    Gr malou

  • 25 Augustus 2014 - 09:22

    Ankie En Mathieu:

    Leuke foto`s Jens.

  • 25 Augustus 2014 - 19:37

    Sanne Verheijen:

    Hoi Jens,

    Mooie foto's, ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    Veel plezier!

    gr. Sanne

  • 26 Augustus 2014 - 11:45

    Vera Geerts:

    Hey Jens,
    Leuk om jou verhalen te volgen via waarbenjijnu.nl
    Veel plezier en succes met jou stage in de VS !
    GrVera

  • 27 Augustus 2014 - 17:58

    Fam Peeters:

    Hoi Jens we hebben je site gevonden .
    Ga genieten van je stage
    De komende weken gaan we je volgen succes .
    Doe De groeten aan Corné en Conny

    gr René en Marily

  • 28 Augustus 2014 - 02:47

    Jens Verheijen:

    Bedankt iedereen!
    Zal ik doen René en Marily!

  • 29 Augustus 2014 - 21:28

    Rens En Monique:

    Mooi da het zo goed hebt daar groeten uit ulicoten

Tags: Carrington

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens

Hallo iedereen. Welkom op mijn reisdagboek. In dit reisdagboek zal ik mijn reisverslagen en foto's plaatsen van mijn 2 maanden stage in de USA. Veel leesplezier! Jens Verheijen

Actief sinds 16 Aug. 2014
Verslag gelezen: 2658
Totaal aantal bezoekers 16020

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 16 Oktober 2014

stage in de VS

Landen bezocht: